وبلاگ
تفاوت منو آنلاین با منو کاغذی

تفاوت منو آنلاین با منو کاغذی

منو آنلاین بهترین و مناسب ترین جایگزین برای منوهای کاغذی می‌باشد. امروز قصد داریم به تفاوت منو آنلاین با منو کاغذی بپردازیم.

تفاوت منو آنلاین با منو کاغذی

امروزه همه چیز دیجیتالی شده است. از آنچه می بینیم، چگونه می نویسیم و ارتباط برقرار می کنیم، چگونه خرید و فروش می کنیم و غیره. مانند هر صنعت دیگری، صنعت رستوران‌داری به طور مداوم راه‌های جدیدی برای بهبود تجربه غذاخوری برای مشتریان، ساده‌سازی عملیات و افزایش فروش پیدا می‌کند.

اغلب یک رستوران را به خاطر طعم و کیفیت غذایی که ارائه می دهد به یاد می آورند. چیزی که ما همیشه از آن غافل می شویم این است که دلیل اینکه یک فرد ممکن است در وهله اول بخواهد به رستوران شما برود نوع منویی است که شما ارائه می دهید. منو که اولین نقطه تماس مشتری است، باید تأثیرگذار باشد.

منوی آنلاین مبتنی بر QR Code اخیراً پس از گسترش همه گیری کرونا رایج شده‌است، که همچنین منوی بدون تماس نیز نامیده می شود.

با همه گیری کرونا ، منوهای آنلاین بسیار مهم شده‌اند و در برخی از کشورها استفاده از آن در رستوران‌ها و کافه‌ها اجباری شده است.

برای آشنایی بیشتر با منو آنلاین رستوران بر روی لینک کلیک کنید.

این نوآوری به منظور کمک به مشتریان در انتخاب وعده‌های غذایی، ثبت سفارش و پرداخت مستقیم به وسیله تلفن، بدون هیچ گونه تماس فیزیکی بین کارکنان و مشتریان و همچنین بین مشتریان با یکدیگر با تبادل منوها؛ ایجاد شده است.

اما در منوی کاغذی که عمدتا تماس و تبادل بین میزها و بین کارکنان و مشتریان زیاد است، باعث احتمال قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا و سایر بیماری‌های عفونی را افزایش می‌دهد.

بررسی تفاوت منو آنلاین با منو کاغذی
بررسی تفاوت منو آنلاین با منو کاغذی

|جهت اطلاع از آخرین مطالب صفحه رست من در اینستاگرام دنبال کنید |

هنگام ورود به کافه و رستوران در ابتدا چیزی که ما در دستمان می گیریم، منو رستوران می‌باشد. امروزه به دلیل شیوع بیماری های واگیردار مثل کرونا استفاده از منو آنلاین توصیه می شود. به طور کلی می توان گفت استفاده از منو آنلاین این امکان را برای مشتری فراهم می‌کند که با استفاده از تلفن همراه بتوانند سفارش خود را ثبت کند. در ادامه مطلب به تفاوت منو آنلاین با منو کاغذی می‌پردازیم.

مقایسه منوی آنلاین با منوی کاغذی(difference between the online and paper menu)

در ادامه تفاوت منو آنلاین با منو کاغذی به ویژگی های برجسته منو آنلاین به نسبت منوی کاغذی می‌پردازیم:

کاهش هزینه ها

ویژگی های منوی آنلاین شما را قادر می‌سازد که در بسیاری از هزینه های رستوران صرفه جویی کنید. با توجه به اینکه قیمت محصولات منو به صورت مداوم در حال تغییر می باشد، شما باید هزینه های متعدد و اضافی بابت چاپ مجدد منو کاغذی بدهید. ولی با استفاده از منو آنلاین می توانید این هزینه ها را از رستوران و مجموعه خود حذف کنید و یا به حداقل برسانید.

در منو آنلاین شما یک پنل مدیریتی وجود دارد که با استفاده از آن می توانید تمامی تغییرات منو مانند قیمت محصولات، پیشنهادات و تخفیفات محصولات، اضافه شدن محصولات جدید به منو و… را به راحتی تغییر بدهد.

همان طور که می‌دانید، کافه و رستوران ها به گارسون و خدمتکار نیاز دارند تا بتوانند سفارشات مشتری را دریافت کنند. ولی با استفاده منو آنلاین دیگر مجبور به استخدام نیروی کار و پرداخت هزینه هایی بابت دستمزد آن نخواهید بود.

(تفاوت منو آنلاین با منو کاغذی)
(تفاوت منو آنلاین با منو کاغذی)

| جهت ثبت سفارش ” ساخت منو آنلاین ” خود و ارتباط با کارشناسان مجموعه رِست مَن میتوانید داخل پیام رسان واتساپ پیام بگذارید. جهت ورود به واتساپ مجموعه رِست مَن اینجا کلیک کنید.

همیشه در دسترس

یکی از اصلی ترین تفاوت منو آنلاین با منو کاغذی، بهره مند بودن منو آنلاین از سیستم پیجر گارسون است. با استفاده از آن می توانید به صورت مداوم و منظم در دسترس مشتریان خود باشید و به آنها خدمات برسانید. در واقع هنگامی که مشتری زنگ مخصوص به این سیستم را در منو آنلاین می زند، شما متوجه درخواست او شده و به نیاز آنها می‌پردازید.

از آنجایی که منوی آنلاین از تصاویر و ویدیوهای HD پشتیبانی می کند، تصمیم گیری سریع با اطمینان در مورد سفارش برای مشتری آسان می شود. اطلاعات بصری منجر به افزایش فروش می شود.

پرداخت الکتریکی

مورد دیگر در تفاوت منو آنلاین با منو کاغذی این است که، استفاده از منو آنلاین این امکان را به شما می‌دهد که بدون تماس با وجه نقد، با استفاده از درگاه های الکتریکی وجوه مشتریان را دریافت کنید. انتظار طولانی مدت برای سفارش می تواند برای بسیاری از مشتریان بسیار ناامید کننده باشد.

یکی از بزرگترین مزایای منوهای دیجیتال برای رستوران ها این است که می توانند سرعت و کارایی فرآیند سفارش را بهبود بخشند.

عمده تفاوت منو آنلاین با منو کاغذی
عمده تفاوت منو آنلاین با منو کاغذی
اعتبار بخشیدن به رستوران

قبل از بکارگیری منو آنلاین در رستوران ها، کارکنان رستوران موظف بودند به صورت حضوری به سفارشات مشتریان برسند و این امر گاهی سبب نارضایتی مشتری و هدر رفتن وقت او می شد. اما امروزه با کلیک بر روی کد QR موجود بر روی میز رستوران ها، مشتریان توانایی دسترسی به منو در کوتاه ترین زمان ممکن را دارند. در واقع با توجه به موارد مطرح شده، استفاده از منو آنلاین می تواند سبب افزایش اعتبار و خوشنودی مشتریان از رستوران و مجموعه شما باشد و این یکی از مهمترین تفاوت منو آنلاین با منو کاغذی است. 

تفاوت منو آنلاین با منو کاغذی (چالش ها)

در ادامه به بررسی چالش های منوی کاغذی می‌پردازیم:

جلب توجه مشتری دشوار است: طبق نظرسنجی اخیر، 86 درصد از مشتریان به دلیل کمبود اطلاعات موجود در منو، گیج می شوند که در داخل رستوران چه چیزی سفارش دهند.

آهسته برای به روز رسانی: با منوهای کاغذی، نمی‌توانید فوراً با آخرین پیشنهادها یا موارد در دسترس خود به‌روزرسانی شوید.

کاغذ خراب یا کثیف: رستوران نمی تواند منوی کاغذ را به طور کامل دور از لکه آب یا روغن نگه دارد. بسیاری از مشتریان به دلیل مسائل بهداشتی ترجیح می دهند بدون دست زدن به منو سفارش دهند.

هزینه و زمان بر بودن: رستوران به طور متوسط 3 بار در سال منو چاپ می کند که منجر به هزینه چاپ بالا می شود. علاوه بر این، طراحی، تایید و چاپ منو به زمان نیاز دارد. هزینه های منو به جای سرمایه گذاری تبدیل به بدهی می شود.

ممنون که مقاله ما را در ارتباط با تفاوت منو آنلاین با منو کاغذی مطالعه فرمودید.

رست من یک منوی دیجیتال تحت وب با هدف حذف منوی کاغذی رستوران هاست.
رست من فراتر از یک منوی معمولی است که مشتریان شما می توانند بدون نصب هیچ گونه نرم افزاری با اسکن QR code  موجود روی میز مجموعه تمامی منو شما را با جزئیات کامل مشاهده و اقدام به سفارش نمایند.

〈جهت ارتباط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *