وبلاگ
نحوه کار با منو آنلاین

نحوه کار با منو آنلاین

اگر شما هم با این پدیده جدید، تازه روبه‌ رو شده‌اید و نحوه کار با منو آنلاین را نمی‌دانید، با ما تا انتهای این مقاله ما همراه باشید.

نحوه کار با منو آنلاین

امروزه برای دوری از چاپ منو های کاغدی و رعایت پرتوکول های وزارت بهداشت، اکثر کافی شاپ و رستوران هایی که برای مشتریان خود ارزش قائلند به دنبال منو های بر پایه کیوآرکد QrCode می‌باشند. اما برای خیلی از دوستان نحوه کار با منو آنلاین کمی دشوار است و تازگی دارد.

شیوع ویروس کرونا، تاثیر بسیار چشمگیری در زندگی همه ما ایجاد کرد. به طور مثال از تاثیرات جالبی که این ویروس در صنعت رستوران‌داری، کافی‌شاپ و… داشت، انقلاب جدیدی به نام منوی دیجیتال یا آنلاین غذا بود.

بر کسی پوشیده نیست که بیماری همه گیر COVID-19 منوهای دیجیتال را برای رستوران ها محبوب کرد. رستوران ها با تعویض منوهای کاغذی با منوهای آنلاین، تماس بین کارکنان و مشتریان را کاهش دادند. در حالی که بیشتر جنبه‌های تجربه غذاخوری به حالت عادی بازگشته است اما بسیاری از رستوران‌ها منوهای آنلاین را برای همیشه محفوظ نگه می‌دارند.

نحوه کار با منو آنلاین در رستوران
نحوه کار با منو آنلاین در رستوران

| جهت ثبت سفارش ” ساخت منو آنلاین ” خود و ارتباط با کارشناسان مجموعه رِست مَن میتوانید داخل پیام رسان واتساپ پیام بگذارید. جهت ورود به واتساپ مجموعه رِست مَن اینجا کلیک کنید.

اهمیت داشتن منو آنلاین رستوران

اگر شما هم دارای یک کافی شاپ یا رستوران هستید، قطعا به این نکته توجه داشته‌اید که منوی کافی شاپ یا رستوران شما، نشان‌دهنده میزان مسئولیت‌پذیری و احترام و اهمیت شما به مشتریان‌تان می‌باشد. با داشتن یک منوی آنلاین کیفیت کار خود را بالا ببرید.

از لحاظ روان شناختی بخش زیادی از مشتریان وقتی به یک رستوران و یا کافی شاپ مراجعه می‌کنند، به محض اینکه یک منوی خط خورده، کثیف و نامرتب می‌بینند، احساس نارضایتی می‌کنند. داشتن یک منوی خاص و مرتب با شمایلی زیبا، به راحتی می‌تواند به عنوان یک عنصر تبلیغاتی برای کسب و کار شما باشد.

نحوه کار با منو آنلاین توسط QR code
نحوه کار با منو آنلاین توسط QR code

طریقه استفاده از منو آنلاین

نحوه کار با منو آنلاین غذا بسیار ساده می‌باشد. برای استفاده از منو تنها کافیست اینترنت گوشی را روشن نموده و سپس وارد دوربین گوشی خود شوید.

سپس باید با استفاده از دوربین‌های عقب گوشی، کد QR که روی میز قرار گرفته است را اسکن کنید. بعد از اسکن کردن آن، یک لینک روی صفحه به نمایش در می‌آید که این لینک، منوی دیجیتال رستوران و یا کافی‌شاپی است که در آن قرار دارید.

به طور خلاصه کد QR (پاسخ سریع) یک بارکد دو بعدی است که انواع مختلف داده مانند پیوندها و اسناد را ذخیره می کند.

با وارد شدن به صفحه منوی دیجیتال، به آسانی می‌توانید عکس، قیمت و مواد تشکیل‌دهنده سفارش مورد نظر خود را مشاهده کنید و سفارش خود را به گارسن بسپارید.

در واقع مشتری با استفاده از آن و با گوشی خودش و بدون نیاز به نصب هیچ گونه نرم افزار ثانویه ای منوی مجموعه، قیمت ها و توضیحات آن را به طور کامل رویت می‌کند و به راحتی قادر خواهد بود از همانجا سفارش خود را ثبت کند.

دو راه برای اسکن برنامه منو با استفاده از تلفن Android وجود دارد: استفاده از دوربین داخلی پیش فرض و از طریق لنز Google.

چگونگی نحوه کار با منو آنلاین
چگونگی نحوه کار با منو آنلاین

ویژگی ها و مزایای منوهای آنلاین

بعد از آشنایی با نحوه کار با منو آنلاین، وقت آن رسیده است که به بررسی مزایای برخورداری از سیستم منو آنلاین بپردازیم.

 انعطاف‌پذیری و سفارشی‌سازی: برخلاف منوهای کاغذی که نیاز به چاپ مجدد دارند، منوهای آنلاین را می‌توان فوراً و اغلب به‌روزرسانی کرد. حتی می توانید از آنها برای تغییر قیمت ها در زمان واقعی بسته به هزینه های موجودی استفاده کنید.

کارایی و دقت بهبود یافته: منوهای آنلاین دقت را بهبود می بخشد زیرا مشتریان مستقیماً سفارشات خود را وارد می کنند و خطر عدم شنیدن یک مورد توسط سرور را از بین می برند. با تعویض منوهای کاغذی با منوهای دیجیتال، رستوران ها از هزینه های چاپ نیز صرف نظر می کنند.

تجربه بهتر مشتری: منوهای آنلاین، کارکنان را از انجام کارهای تکراری سفارش‌گیری مبرا می‌سازد تا صاحبان رستورانها بتوانند به روش‌های دیگر بر ارائه مهمان‌نوازی تمرکز کنند.

افزایش درآمد و سودآوری: وقتی مشتریان می توانند خودشان سفارش دهند و مجبور نباشند منتظر بمانند تا سرورها برگه ها را ببندند، گردش جدول سرعت می گیرد. با طراحی مناسب، منوهای دیجیتال می توانند مشتریان را تشویق به سفارش غذای بیشتر و تشویق آنها به آشنایی با نحوه کار با منو آنلاین کند.

بررسی نحوه کار با منو آنلاین
بررسی نحوه کار با منو آنلاین

چگونه یک منوی آنلاین، در رستوران خود پیاده سازی کنید

کار با یک ارائه دهنده منوی دیجیتال استرس ایجاد و راه اندازی منوهای آنلاین را از بین می برد.

1. ارائه دهنده منوی دیجیتال را انتخاب کنید

ارائه‌دهنده منوی دیجیتالی مانند رست من را بیابید که نیازهای شما را برآورده می‌کند، با فناوری رستوران فعلی‌تان ادغام می‌شود، به شما امکان دسترسی به داده‌هایتان را می‌دهد.

2. منوی خود را طراحی کنید
بعد، منوی خود را طراحی کنید. پلتفرم های دیجیتال تعاملی دارای طرح های از پیش تعیین شده ای هستند که معیارهای ذکر شده در بالا را برآورده می کنند.

3. کارکنان خود را آموزش دهید
با آموزش فن آوری جدید خود، تیم خود را برای موفقیت آماده کنید.

4. منوی دیجیتال خود را برای مشتریان بازاریابی کنید
هنگامی که منوی دیجیتال خود را اجرا کردید و کارکنان شما با آن آشنا شدند، وقت آن است که مشتریان خود را در مورد آن آگاه کنید. قرار دادن کدهای QR روی هر میز راهی آسان برای این است که به مشتریان نشان دهید که باید منوی شما را به صورت آنلاین مشاهده کنند.

در نهایت، شما می خواهید برند شما در هر جایی که مهمانان شما با رستوران شما تعامل دارند نظیر: رسانه های اجتماعی، در وب سایت، در دکوراسیون فیزیکی و در منوی شما، منعکس شود. منوی آنلاین یک تجربه منسجم و مهمتر از همه، به یاد ماندنی برای مشتریان ایجاد می کند.

منوهای آنلاینی که توسط مجموعه رست من تهیه گردیده در 4 پلن مختلف دسته‌بندی می‌شود که برخی از زیرمجموعه های هر پلن شامل: مشاهده منو، تعریف نامحدود غذا، دسته بندی نامحدود، توضیحات منو،  تغییر دیزاین و تم رنگی منو، منوی چند زبانه، گزارشات آماری منو و بسیاری از امکانات دیگر

ممنون که مقاله ما را در ارتباط با نحوه کار با منو آنلاین مطالعه کردید.

رست من یک منوی دیجیتال تحت وب با هدف حذف منوی کاغذی رستوران هاست.
رست من فراتر از یک منوی معمولی است که مشتریان شما می توانند بدون نصب هیچ گونه نرم افزاری با اسکن QR code  موجود روی میز مجموعه تمامی منو شما را با جزئیات کامل مشاهده و اقدام به سفارش نمایند.

〈جهت ارتباط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *